tirsdag 29. april 2008

Hovedmeieriet Øst




Hei igjen!
Sulten om dagen, jeg! Tror det kan ha en sammenheng med at mine vakre valper har lagt på seg ca 7 kg til sammen alle fem på 14 dager (enkel matte - deler jo hus med en mattelærer- skulle tilsi 0,5 kg pr dag!) Og har de så mye som lukta på ei matskål? Å nei da! Kun ekte the real thing mors hjemmelagde rett fra puppen fløte med sukker på! Klar det blir litt ekstra sug i magan når man jobber overtid som canine-meieri. Mine en gang så små og spede fem minibernere har nå antatt proposjonen av to kilos tunge runde tøffinger, som frekke som de er har begynt å snuse på matskåla mi også!

Muttern tok hintet og gir de nå litt vellingaktige greier en gang om dagen (ser ikke bra ut, men smaker helt OK, har selvfølgelig stjælt til meg et par munnfuller, må jo kvalitetskontrolere det unga mine spiser). Må si jeg benytter denne anledningen til å sove ekstra tungt, og drømmer om en tid da det ikke var noe som het såre pupper, valpetiss i barten, valpebæsj i pelsen og en
gnagende hunger...

Litt privilegert er jeg dog, far i huset har kokkelèrt en hel dag, og lagd spesial made kjøttpudding til meg, som sniker seg med i skåla sammen med disse tørre knottene som fungere som vomfyll, virkelig en gourmet opplevelse! Jummy!


2 kommentarer:

  1. Kjempeartig blogg Nemi - du har sannelig en god poteføring på tastaturet ;)
    Voff fra Milly

    SvarSlett
  2. Hei Nemi !!!!!

    Du er en herlig dame og komme på besøk til. Lykkelig som få. Det var en bra tur i går, mens Lena sniksusset på valpene dine.
    De er jo bare så fine.......

    SvarSlett