torsdag 14. mai 2009

Presentasjon

Unnskyld, har jeg glemt å presentere meg selv? Tillat meg å presentere: 

Jeg er altså ei berner sennenhundtispe på fem år, mitt fulle navn klinger som følgende: Nøklebyåsen's Onyx Nemi. Lever i en flokk som kalles Bernerheim kennel. I den innerst flokken min er Andera på 1 år (en av mine to flotte døtre), altså også en BS, to tobeinte jente-valper og mutter'n og fatter'n, og to tolerante og alt for smarte kattepelser. I tillegg har jeg en utvidet flokk som består av berner'n Gaisha Gromjenta av Triomar på 1.5 år, ei underlig lita snuppe, to halvstore jente-valper, pluss reserve mutter'n og fatter'n. En særdeles hyggelig gjeng. For ikke lenge siden mista vi eldste berner i flokken, mi beste venninne, Pettra. Det var rett og slett veldig trist. Alt har vært ganske så stuslig siden det, men nå er det altså store ting på gang. Jeg venter kull nr to, det er ingen hemmelighet. Tror egentlig hele flokken min gleder seg masse, ikke bare jeg. Kan ikke vente på å få flere små varme ynkende babyer som lukter fantastisk, og som jeg kan slikke på igjen og igjen og igjen. 

Nå for tida er jeg selvfølgelig mest opptatt av å ruge, ellers så liker jeg å leke med Andera, gå tur i skogen, trene mutter'n i lydighet og agility, ta ansvar for at minste jentungen kommer seg fram i vogna mi eller på ski, og å følge spora til kjentfolk på kryss og tvers gjennom skogen. En sykkel-, ski- eller sparketur er heller ikke å forakte. Og så hender det at vi reiser på disse undelige treffa der det myldrer av mer eller mindre stressa hunder, og minst like nervøse tobeinte, der vi løper rundt i ring og tripper og gliser med tenna så godt vi kan. Spesiell opplevelse!

Men gjør ikke alt dette på ei uke, altså! Jeg og Andera er så heldig å ha en stor hage som vi eier og passer på, så da har vi noe å gjøre når resten av flokken er ute på tokt, i hvert fall. Men, humf, må sove jeg!

1 kommentar:

  1. Vi venter i spenning Nemi! Dessuten, gratulerer med Andera i dag (21/05/09). Fine barn du får!

    SvarSlett